İzleyiciler

2 Eylül 2009 Çarşamba

yıldız saç örgülü şapkamızzz

kış başlamadı ama ben hazırlıklara başladım . Bu modeli bir arkadaşımdan gördüm ve denedim. Çok basit örülüyor ve çok zevkli ...Başınızda da harika duruyor ...Yapılışını ve sayılarını da vermek istiyorum tabiii...
bir saç örgü kısım bir üçgenler ve bir de lastik örgü bölümü olarak 3 e ayrılıyor ama saçörgü ve üçgenkısımlar bir defada


örülüyor. ve lastik kısım ilmek tutulup ekleniyor.


en sonunda da dikiliyor ve başımızı sımsıcak tutmak için kışı bekliyor....



işte son haliiii.....yapılışı devamında
sayılarını ve yapılışını da yazalım...
kalın bir yünle 6-7 numara şişle örüyormuşuz. ben iki kat yün kullandım
16ilmek başlayıp örneği tersten kuruyoruz.
1 düz 2 ters 8 düz 3 ters 1 düz 1 dolayıp artır 1 düz
bu şekilde kuruluyor örneğimiz. her artırdığımız yerden yine artırma yapıyoruz tabii sadece bir yönde. ve artırdığımız kısımlar üçgen parçayı oluşturacak. bu üçgen parçanın sayısı 14 olana kadar artırıyoruz ve böylelikle bir dilim üçgen oluşuyor.

bu arada yan tarafta 8 düz olan kısım saç örgüsü olacak 12 sırada bir büküyoruz ...(unutmuyoruz)
Birinci üçgenimiz bitti 2. üçgene başlarken örgümüzün başından itibaren ördük son 3 tersimizi ördük 1 düzümüzü ördük bir artırdık ve 2 ilmek 1.üçgenimizden kestik.şişi çevirip tersten örmeye başladık. diğer şişimizde yani ilk üçgenimizde 12 ilmek kalacak.
2. sırası yine aynı ama bu defada 2. üçgendeki ilmekle 1. üçgenden 1 tanesini kesiyoruz.taki 2. üçgenimiz 14 tane 1. üçgende ise hiç ilmek kalmayana kadar....
anlaşıldı mı canlarımmm ....elinize alınca çok basit oluyor...
6 tane üçgen olunca kesiyoruz. saç örgü kısımdan tek düz varya en baştaki oradan ilmek çıkarıp 11 sıra kadar lastik örüyoruz dikiyoruz ve giyiyoruz....




3 yorum:

  1. süper olmuş ellerine sağlık hemen deneyeceğim

    YanıtlaSil
  2. merhaba canım bere harika olmuş bende örmeyi düşünüyorum bakalım ne zaman nasib olacak patikleri kardeşim örüyor bana geldiğinde örülüşünü hemen alırım bu arada urla güzel bir yer bu yaz içinden geçmiştim mutluluklar dilerim a.e.o

    YanıtlaSil
  3. slm ya asosum benim sayfamın kenarlarında böyle haberler cıkmıyor pasaja üye oldum seninki gibi olmuyor ya neden ya benim bütün bloglarım sorunlu ya benmi kullanamıyorum lütfen anlıyorsan yardım et teşekkürler

    YanıtlaSil

Buraya düşüncelerinizi yazabilirsiniz.Beğenileriniz benim için çok önemlidir...